środa, 27 kwietnia 2016

SZPARAGI Z JAJKIEM


Składniki( na 1 porcję):

8-10 szparagów
2 jajka
łyżeczka masła
sól, pieprz
ostry sos chilli (opcjonalnie)

Już mi się udało kupić. Co prawda nie nasze polskie ale smaczek przedni. Szparagi z jajkiem to kilka prostych składników, a efekt końcowy niesamowity - przepyszna potrawa nadająca się na każdy posiłek. Jadłam je w takiej postaci już i na śniadanie, na obiad i  na kolację. Nic dziwnego, bo przyrządzenie zajmuje gdzieś 12 minut i 37 sekund :-) Najpierw należy podgotować szparagi. Zazwyczaj końce szparagów są zbyt włókniste i zdrewniałe i nie nadają się do jedzenia. Należy je odłamać. Szparag sam pęknie w odpowiednim miejscu. Później gotujemy je w osolonym wrzątku przez 4-5 minut. Na patelni rozpuszczamy masło i wrzucamy odcedzone szparagi. Od razu wbijamy jajka. Najlepiej rozsunąć szparagi i wbić jajka pomiędzy. Oprószamy solą i pieprzem i przykrywamy patelnię by jajko ścięło się też z wierzchu. U mnie  płynne żółtko to podstawa więc obserwuję jajka dokładnie i jak tylko widzę, że białko już nigdzie nie jest przezroczyste serwuje danie. Wielbicielom ostrych sosów polecam skorpinie dania jakimś sosikiem chilli ( wybrałam losowo, któryś z mojej kolekcji- muszę Wam kiedyś w końcu o niej opowiedzieć i zaprezentować). Dopełnieniem będzie jakieś chrupiące pieczywo. Powodzenia i smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz